• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

svarstid Lendo

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Tackar för svar. Ja, det är nog kört med tanke på min score :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Ja beror givetvis också på andra faktorer tex hur mycket lån du har tidigare osv.
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Men vänta in alla.. Konsumentkredit brukar inte svara förrän dagen efter, jag frågade dom det. Men de brukar stå vilka som tackat nej om du loggar in.. Kämpa på
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Tack. Jag har också för mig att det brukar stå vilka som tackat nej när man loggar in men det står inget på min sida :(
 

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Jag blev nekad 50 000:- en gång hade UC score ungefär som dig. När jag prata med dom efteråt så sa tjejen jag prata med att dom hade några aktörer som erbjöd lägre summor typ under 30 000:- och undra om jag var intresserad av det och det sa jag att jag var då fick jag helt plötsligt ett erbjudande på 25 000:- från collector om jag minns rätt, så jag fick uppfattningen att inte alla fick svara på min ansökan i första läget.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag blev nekad 50 000:- en gång hade UC score ungefär som dig. När jag prata med dom efteråt så sa tjejen jag prata med att dom hade några aktörer som erbjöd lägre summor typ under 30 000:- och undra om jag var intresserad av det och det sa jag att jag var då fick jag helt plötsligt ett erbjudande på 25 000:- från collector om jag minns rätt, så jag fick uppfattningen att inte alla fick svara på min ansökan i första läget.

Så är det, ansökningen går bara iväg till de som har lån i den storleksordning och av den typ som ansökan gäller. För övrigt tror jag att om man ska ha snabbt svar från Lendo bör man söka en vardag vid 8-9 på morgonen. Visst finns det en automatik i det hela, men dels finns det vissa som granskar allt manuellt och dels finns det halvautomatiska processer där det kan finnas delar av dina förutsättningar de vill kontrollera manuellt (som tex att man har tillsvidaretjänst osv).
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Fortfarande inget erbjudande :( Ser på min sida att det är 12 st banker som sagt nej
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Oj, va tråkigt. Vet inte hur många banker, kreditinstitut som Lendo jobbar med men hoppas det finns nån som nappar.
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Hej

Provade Lendo igår men verkar inte få något erbjudande :( Min uc score gick upp till 14 efter ansökan. Har 10 förfrågningar. Fast tjänst 320000 /år , huslån och en heldel blanco. Har ni något tips på vart jag kan vända mig för att få låna minst 30000 kr. Jag ska använda pengarna till att betala av ett lån hos Onea. Fattar inte hur jag kunde va så obotlig korkad som tog lån där, ångrar mig som fan och vill bli av med det till varje pris. Snälla, någon som har tips?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp